WerpVenture

MEDIA – LEADERSHIP – DEVELOPMENT

UTDANNING:

  • Universitet i Oslo: Cand.Polit Hovedfag sosiologi, medier, kommunikasjon og spansk (1989-1995)
  • Copenhagen Business School: Executive leadership: Leading media- and Entertainment Companies (2013-2014)

ARBEIDSERFARING:

  • MEDIELEDER Egmont, Aller Media, ELLE (2001-2017)
  • JOURNALIST NRK-TV (1995-2001)
  • REISELEDER Roma, London, Andalucia, Italienske riviera m.m for Tjæreborg Reiser (1985-1987)
  • PURSHER Fred. Olsens Line (1987-1989)

ANNET:

  • Ledet SoMe-teamene i Dagbladet/Aller Media (2017)
  • Ledet You Tube-satsingen til Topp.no (2016-2017)
  • Forvaltet en portefølje med omsetning på rundt 100 millioner (2008 – 2015)
  • Sittet i konsernledelsen i Aller Media under CEO Roger Hansen (2014)
  • Styremedlem i kommunikasjonsbyrået REDINK (2013-2017)
  • Driver egen nettshop, www.werpvintage.no
  • En del av EIR (Executives in Residence)-programmet til Startup Lab/Forskningsparken
  • Styremedlem i appen Tise (fra 2018)

RESULTATER:

  • Kåret til «Årets Nyskaper 2014» av Oslo Redaktørforening
  • Skapt VEKST og NYE INNTEKTERi et fallende mediemarked – skapt lønnsomhet digitalt
  • Lansert Norges største digitale plattform for kvinner, KK.no, som pr 2017 er blant «TOPP 10» største nettsteder i Norge mobil
  • Vinner av internasjonale priser under «World Digital Media Awards»
  • Ledet merkevaren KK gjennom endrings- og omstillingsprosesser (merkevareprofil, redaksjonelt, organisatorisk, kulturelt)
  • Etablert EVENTS og REISER under KK-merkevaren (bl.a. KK Mila, Norges største jenteløp)
  • Vinner av flere MEDIEPRISER, bl.a to ganger «Årets Magasin» samt «Årets Nyskapning», «Årets Event» m.m
  • Ledet diverse prosjekter for Aller Media (bl.a. Innovasjonsforum, nordiske samarbeidsprosjekter, «Ung Kvinne»-prosjekt)
  • Brukt som strategisk ressursperson i digitale utviklingsprosjekt
  • Mottok et større stipend gitt av eierne (Aller-familien) som takk for god innsats